Pages

maandag 2 maart 2015

a Weekend away ~ Alkmaar


Afgelopen weekend besloten Toon de Boon en ik om spontaan een weekendje weg te gaan, vrijdagavond hebben we via vakantieveilingen een hotelletje geboekt in Alkmaar. Zaterdag was het zover na 2,5 uur reizen waren we in het hotel, en wat was het mooooooi!!! We verbleven in het Amrath Hotel en dat was zo'n 10 minuten lopen naar de stad toe. Hier een paar foto's van mijn lievelingsmomenten en gebeurtenissen.

We waren rond 3'en in het centrum en hadden daarvoor al besloten om s'avonds naar de film Focus te gaan! Daarom gingen we allereerst naar de bioscoop toe om kaartjes te reserveren. Toen we het straatje achter de bioscoop doorliepen zagen we deze gave schilderingen van populaire films.



Ondanks de 'verroestheid' en af en toe wat gaten, wat ik overigens best mooi vind was het nog steeds gaaf. Hieronder een paar van mijn favorieten.



Titanic
                 
                                                           

Finding Nemo
The Lion King 
                      


Hierna hebben we wat rondgeslenterd door de stad, en na tachtigduizend x op en neer de straatjes doorgelopen te hebben, hadden we eindelijk de keuze gemaakt waar we gingen eten (haha). Het was het sushi restaurant Motto geworden, het was een all you can eat restaurant. En we hebben zeker ons buikje volgegeten. Vervolgens zijn we naar de film gegaan die helaas wat tegen viel maar dat kon de pret niet bederven. Tegen 1'en lagen we knock out in bed. 

De volgende morgen stonden we vroeg op, Toon met iets meer moeite dan ik en besloten een stuk te gaan wandelen. Hier een paar foto's van de mooie uitzichten! 






St.Josephkerk


Over de brug heen, links was ons hotel




               
        Happy Toon in the Morning





Na het wandelen waren we erg hongerig geworden en zijn we een plekje gaan zoeken om te ontbijten. Ik moet zeggen dit was erg maar dan ook erg lastig. Het was koopzondag in Alkmaar en de winkels zouden vanaf 12 uur open zijn. Met mijn verstand dacht ik dat de cafeetjes en eetgelegenheden al open zouden zijn voor 12'en, nou de macdonalds was nog geen eens geopend. Thank God vonden we een cafetje dat uiteindelijk een hele goede keuze bleek te zijn! Sorry, als je op dit moment honger heb adviseer ik je dit niet te kijken haha.
Het cafetje waar we zaten heette Anne & Max (Kraanbuurt 3). Ze hadden allemaal lekkere dingetjes op het menu. Zo kon je kiezen uit verschillende ontbijtjes, ik had een 'Zoete Morgen' en Toon 'Een Goed Begin' het was allebei delicious. 




Jus D'orange 

CafĂ© Latte 

   




Ik genoot ervan! 


En hierbij mijn 'toetje'..


mmmmmmh


En dit was alweer het einde van ons leuke weekend, ik heb me ontzettend vermaakt, gelachen en genoten. Zeker voor herhaling vatbaar... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik